Jag faller

Jag springer iväg
Från det gråa, kalla, hemska
Från dammet
Från dammet på gatorna
Jag springer från dammet i människorna
Ett ensamt varmt, pumpande, rött hjärta
Bland allt de där gråa och kalla
Benen bultar
Jag springer
Jag springer förbi fabriker
Jag springer förbi lägenheter
Jag springer från dammet
Jag är snabbare än tunnelbanan
Jag springer utför ett stup
Jag flyger
Jag flyger iväg från dammet
Jag flyger iväg från det kalla
Jag är långt uppe, bland molnen
Allt det gråa är långt bort nu
Inget är grått längre
Allt är orange
Allt är rött
Allt är rosa
Allt är varmt
Men jag glider neråt
Tappar fästet på molnet
Jag faller
Jag faller ner mot dammet
Bort från det varma
Ner till det gråa
Det blir kallare
Några försöker fånga mig
Halvhjärtat
Ingen kommer att fånga mig
Den enda som kan rädda mig
Är inte där
Den ende som kan rädda mig
Är hellre där för någon annan
Jag faller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0