Det är inte fettet!

Jag blir så trött på alla som säger att man blir fet av att äta mycket mat!
Det är SOCKRET som framkallar fetma! Alla vet att socker innehåller energi, och många som sportar brukar äta godis medans dom sportar, och dom gör det för att då blir dom AV med sockret och energin, eftersom att dom sportar. Om jag äter jättemycket godis och bara vilar hela dagen, DÅ kan sockret lagras på mig (alltså fett) Men om jag GÖR AV mig med det, genom att ta en promenad eller nåt. Nu är det inte så att om man äter godis så blir man plötsligt fet, utan det beror på om man gör av med godiset eller inte. Man brukar ju äta choklad och dricka oboy när man åker skidor, och det är därför att man behöver energi, och energin och sockret försvinner ju när man har ansträngt sig och är trött.
Ville bara säga det här för att man inte ska tro att godis är helt okej, medans man blir fet av mat

Kommentarer
Postat av: hanna ;)

YO siri, har äntligen hittat din nya blogg ;D (via gsm)



soo... what can i say?? Hej!!:P

2010-12-28 @ 20:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0